החזרי מס הורים גרושים – החזרי מס הורים פרודים בתקופת הפרידה ונקודות זיכוי – מה צריך לדעת?

במידה והתגרשתם ויש לכם ילדים, אתם זכאים לנקודות מס – כלומר, הטבות מס שהמשמעות שלהן היא שאתם משלמים למעשה פחות כסף.

הרבה אנשים נמצאים בתהליך גירושין ארוך ומייגע שלפעמים מעורבות בו ערכאות משפטיות ועורכי דין, ולעיתים, מרגע הפרידה ועד לרגע הגט הרשמי, חולפים מספר חודשים ולעיתים אף שנים.

כך שיוצא, שמבחינת הרשויות, אתם עדיין מוגדרים כ"נשואים" לכל דבר, ולא כולם יודעים, אבל מהרגע שנפרדתם, אתם יכולים לקבל הכרה כפרודים, וליהנות מהטבות מס שנלוות לנושא.

נכון שגירושין זה תהליך לא פשוט, אבל אם אפשר לקבל הטבות מס או אפילו כסף חזרה, כדאי לבדוק את הזכאות שלכם.


נקודות זיכוי בתקופה של הפירוד

כפי שציינו, למעשה, מהרגע שבו שני בני הזוג לא גרים יחד תחת אותה קורת גג, הם רשאים לפנות לעורך דין שיוציא עבורם מסמך המאשר את עובדת היותם פרודים ובהליכי גירושין.

עם המסמך הזה אפשר לגשת לעיריה לטובת קבלת הטבה בארנונה ולהנות משלל הטבות כגון הטבות בתחום החינוך – חוגים, קייטנות, הטבות בתחום הארנונה, הטבה בתשלום חשבון המים (מאחר ויש פחות נפשות בבית) , ועוד שלל הטבות כאלו ואחרות.

יחד עם זאת, חשוב להגיש את האישור הזה למקום עבודתכם על מנת לשנות את סכום נקודות הזיכוי שלפיו מחושב תלוש השכר שלכם, או במידה ואתם עצמאיים, לרואה החשבון שלכם.

גם אם נזכרתם מאוחר וכבר התגרשתם ולא עשיתם זאת לאחר תקופה ארוכה של פרידה, מומלץ לפנות לחברה שמתמחה בהחזרי מס ולבדוק האם ישנה תקופה שבה שילמתם מס מעבר למה שהייתם צריכים, ובמקרה שכזה, להוציא החזר מס רטרואקטיבי עבור תקופת הפרידה עד לקבלת הגט.

לעיתים, החזרי מס יכולים להגיע לסכומים של אלפי שקלים, כסף שבהחלט יכול לעזור בתקופה שלאחר גירושין, לכן מומלץ לבדוק את זכאותכם להחזרי מס.

חברת MI פיננסים מורכבת מצוות של חשבים, כלכלנים ורואי חשבון שמתמחים בתחום החזרי מס, בקיאים בחוקים המשתנים באופן תדיר, ויודעים להשיג את ההחזר המקסימלי ללקוחות החברה, עם נסיון של שנים מאחת החברות המובילות בתחום החזרי המס בישראל.

לחצו כאן והשאירו את פרטיכם על מנת שנחזור אליכם ללא התחייבות לבדיקה ראשונית של זכאותכם להחזרי מס:

השאר תגובה